Tøffe stripesokker

Striper i mange farger – og bare to tråder å feste.

På stadig jakt etter flerfarget sokkegarn kom jeg over Fraya fra Selfmade (tidl. Stoff & Stil). Dette er Fraya Playful – «gul mix», tror jeg, med fint tilpassede fargelengder som gir striper i forskjellige bredder. Du vet liksom aldri hvilken farge som plutselig dukker opp. Fargene på bildet lyver litt, for de er egentlig mer mettede og dunkle – litt skumringstime over dem. Skikkelig tøft garn.

Resultatet var et par myke stripesokker som går et stykke opp på leggen og er så fine at jeg nesten ikke har råd til å bruke dem. Sånn er det med alle sokker jeg strikker – de blir liggende fordi jeg ikke vil slite dem ut. Det må jeg gjøre noe med. For jeg kan jo bare strikke et par til, ikke sant?

Jeg brukte pinnestørrelse 3 eller 3,5, husker ikke helt.



Kategorier:Sokkestrikking

Stikkord:, , , , ,

Hva mener du?