På tide å gjenoppta sokkestrikkingen

Ting jeg liker å gjøre: skrive, lese, ta bilder, se film, strikke sokker. Og fortelle om det.

Jeg var en ivrig sokkestrikker – til jeg ikke var det lenger. Så ble det tid for storopprydding i huset, og jeg fant sekker og bager fulle av strikkesokker, blant annet disse nusselighetene, strikket i Dale Baby-garn:

Jeg synes det turkise paret er helt bedårende. Og babyen kan godt ha på seg en hvit sokk med grønne striper, og en grønn sokk med hvite striper.

«Er det meg som har strikket alt dette?» tenkte jeg. Det begynte å krible i fingrene, og dermed var en mange år lang strikkepause slutt. Jeg er i gang igjen, og dette er mitt første blogginnlegg om strikking.

Det finnes mange strikkegrupper på nettet. Jeg følger Vi som strikker sokker og tilbehør, en inspirerende gruppe der folk er flinke til å legge ut bilder av sine selvkomponerte sokker – sokker av restegarn er populært, og de to sokkene behøver ikke å være like! – og tipse om oppskrifter, hælstrikking (Hjelp, det blir hull når jeg plukker opp masker!) og garntyper. Og sukke over tråder som må festes – det kan man forresten unngå ved å strikke inn garnet når man skifter farge underveis. Det må jeg prøve.

Det er mange ting jeg må prøve.



Kategorier:Sokkestrikking

Stikkord:, , ,

Hva mener du?